Det ser ikke ud til at du benytter siden længere.

Log ud

Du er automatisk blevet logget af.

Ok

Hjælp

FAQ

Pris på Lægehotline

Alle oplysninger om din pris og services er oplysninger, der kommer fra dit forsikringsselskab. Oplever du, at din pris er forkert, mangler du services eller andet, kan du kontakte Tryg på 70 11 20 20.

 

Åbningstider

Vores åbningstider er mandag-fredag 8 - 22, og lørdag/søndag/helligdage 9 - 17.

 

Lægen kan hjælpe med

Alle lægerne er speciallæger i almen medicin, og kan hjælpe med:

  • afklaring af alvorlighedsgrad af nyopstået sygdom og hjælp til vurdering af behandlingsbehov,
  • rådgivning, vurdering og behandling i forbindelse med akut opstået ikke-kritisk sygdom,
  • spørgsmål til medicin,
  • ved udenlandsrejse rådgivning om lokalt udskrevet medicin og behandling,
  • dokumentation af angivet eller synlig sygdomstilstand,
  • spørgsmål til almindelige helbredsforhold og sygdomsbekymringer,
  • almindelig gode råd og vejledning i egen omsorg.

 

Lægerne kan ikke hjælpe med

  • dokumentation til forsikringssager i form af antal sygedage,
  • indlæggelser i udlandet,
  • henvisninger til speciallæge,
  • akuthjælp til akut opstået alvorlig sygdom,
  • udskriver ikke afhængighedsskabende medicin, mv.

 

Særligt for recepter

Lægerne kan udskrive recepter eller anbefale dig at kontakte nærmeste skadestue til en fysisk undersøgelse. Det vil altid være en individuel vurdering, som vores læger foretager, når de lægefagligt vurderer, om de kan udskrive recepter eller henvise dig videre til en fysisk undersøgelse. 

 

Når lægen udskriver din recept, bliver den lagt ud på receptserveren. Recepten bliver registreret på dit personlige medicinkort, og du kan hente medicinen på alle danske apoteker.

 

I udlandet skal du ofte have en papirrecept med på apoteket, og det er kun din egen læge eller en lokal læge, der kan udstede det – ikke onlinelægen. I mange lande accepterer de at du viser dem din recept i appen Medicinkortet, hvor al din receptpligtige medicin fremgår, også medicin fra onlinelægen. Den anbefaler vi at du downloader der, hvor du normalt downloader dine apps.

 

Sådan fungerer kø

I åbningstiden kan du stille dig i kø til en behandler. Når du står i kø, får du oplysning om en eventuel ventetid.

Hvis ventetiden er for lang, har du mulighed for at forlade køen og bestille en tid i stedet.

 

Sådan fungerer tidsbestillinger

Under Mine aftaler kan du se alle dine fremtidige aftaler.

Ca. 15 min før en videokonsultation får du mulighed for at starte videokonsultationen. Du kommer ind i et "venteværelse", og behandleren kan se, at du er klar. Når behandleren starter videokonsultationen, skal du acceptere opkaldet for at komme igennem.

 

Problemer med forbindelsen

Der kan være risiko for, at forbindelsen undervejs mistes, fx ved dårligt netværk. Sker det, kan du klikke på knappen, hvor der står: "Blev forbindelsen afbrudt? Klik her". Den fører dig retur til videokonsultationen. Behandleren vil gøre det samme og har også mulighed for at kontakte dig på det telefonnummer, du har opgivet ved booking. Behandleren kan ringe fra hemmeligt nummer.

 

Ringer du på vegne af andre

Behandleren må ikke afholde konsultationer med andre end den person, der er logget ind med MitID.

Hvis du er forælder eller værge til børn under 18 år, kan vi afholde en konsultation i barnets CPR-nummer. Det er vigtigt, at du oplyser korrekt CPR-nummer.

 

Betaling

Du bliver ikke opkrævet betaling for konsultationen, hvis Lægehotline er en del af din forsikring.

Er Lægehotline ikke en del af din forsikring, skal du selv betale for konsultationen, og her vil du automatisk blive opkrævet betaling. Der opkræves først betaling, når konsultationen er gennemført. Hvis der står en reservation på din konto, bliver beløbet således først opkrævet, når konsultationen er gennemført. Mobilepay sletter ikke aktiviteterne på deres app, så hold i stedet øje med din konto.

 

Journaler

Din journal er synlig i appen samme dag som konsultationen afholdes.

Onlinelægens journalnotat er tilgængelig i Tryg app´en og på sundhed.dk. Dog kan notater på dit barn under 18 år udelukkende findes på sundhed.dk
Vi deler ikke din eller dit barns journal eller andre oplysninger om dig eller dit barns helbred uden samtykke. 

 

Udeblivelse

Hvis du udebliver fra en booket konsultation, som du selv skal betale for, bliver du opkrævet betaling.

 

Tekniske problemer

Får du problemer med videokonsultationen, brugen af appen eller andre tekniske problemer, kan du kontakte Aleris Support på helpdesk@aleris.dk